martes, 24 de noviembre de 2009

COMENÇEM LES EXPOSICIÓNS DE TERRITORI



Avui han començat les exposicións de territori.
Aquestes exposicións tracten del tema que cada grup escull, ja pot ser explicar un lloc del món o un objecte. És un treball bastan lliure, el tema pot ser qualsevol, però la duració ha de ser de 5-6 minuts. Hem de parlar en públic i també utilitzar un power point per fer l'exposició més interesant.

Les exposicións que he pogut veure avui han estat molt diferents, i també unas m'han agradat més que d'altres però quasi bé totes són interesants. Cada grup enfoca el seu treball d'una forma diferent, crec que la questió d'aquest treball era aquesta, la diversitat que podem arribar a tenir 72 persones diferents i el temes que poden arribar a sortir, que pot ser que mai en imaginari-em.
La resta del grup haviem d'estar molt atents ja que deprés de cada exposició hem d'evalucar als nostres companys, tant en els aspectes que han fet bé com els que no ens han agradat gairé, aixó també influeix a que si un tema del que estan parlan no t'agrada, també veuras menys coses positives i passa el mateix al inreves. Finalment deprés d'haver reflexionat sobre les coses bone si le no tan bones hem de posar una nota en numero, que pot ser que no sigue l'adequada o la que es mereixi el grup en concret.
És un treball que crec que valdrà la pena exposar-l'ho, i que la resta de companys gaudeixin.

martes, 17 de noviembre de 2009

ESTADA A L'ESCOLA



ESCOLA PIA SARRIÀ
Dimarts dia 17 de novembre,he estat a l'escola pia de sarrià a una classe de P-5. He pogut veure com es el seu dia a dia i les rutinas que fan.
Una de ellas és que un nen/a de la classe pasa llista, un cop acabat posar el seu nom a la pissarra amb les sil·labas que té,i el dia de la setmana.
Aquesta és una de les coses que més em va cridar l'atenció.

Aquesta visita ha estat molt enriquidora, ja que el meu futur sera estar com a tutora d'una classe i vivin experiencies com aquesta t'ajuda més o menys a com has d'actuar davant de les diferents situacions que es poden plantejar amb els nens.
Concretament l'estada aquesta classe em vaig donar conta que hi havien coses que ami no m'agradaria fer el dia que jo sigui mestre, vaig tener aspectes positius també pero sempre diuen que et quedes amb el dolent de les coses, i en aquest cas és el que ami m'ha passat.

lunes, 16 de noviembre de 2009

NATUPARK




VISITA EDUCACIÓ FISICA

Dilluns 16 de novembre, he anat a Natupark. L'experiencia no ha estat com esperava, ho he passat una mica malament, pel fet de només estar subjectada a una corda, que encara que fos segura, mai se sap el que pot passar.He pujat al circuit blau i no era gairé alts pero els obstacles que debia passar cada vegada es feien més dificils. El que menys cosa m'ha fet a sigut la tirolina. Quan he baixat els meus companys m'han dit d'anar a fer un altre però jo amb viscuda me negat.No volia tornar-ho a passar malament.
La mevan opinio és que es un bon lloc per dur als nens, que povin coses noves i experimentin sensacions que segurament al llarg de la seva vida no podran fer, o aquestes sensacion les percebran per altres coses. Encara que ami personalment no em va agradar molt la experiencia, penso que els nens no tenen por a res i per ells seria un dia divertit pasar-ho allà.

viernes, 13 de noviembre de 2009

POESIA


Recitar una poesia
Títol: Parella
Autor: Miquel Martí i Pol
Llibre: Pensaments

Som al llindar d'un altre temps
més dens i vari -diuen.
Ni tu ni jo
no en sabem res, o a penes.
Tanmateix sembla
que en nosaltre perdura
i recomença el món
o el poble: tot és u.
De dues cambres n'hem fet una
i estrenarem vaixella i cobrellits.
Caldrà que fem un nou aprenentatge
perquè algun dia arribarem a servir-nos
d'un sol mirall
i d'un sol gest
i 'd'una sola veu
i puguem ser feliços.


Aquesta és la poesia que jo he recitat de memória davant de tota la classe. La veritat que al principi no m'he plantejar buscar una poesia que signifiques algun en especial per ami, simplemente he anat a la biblioteca i he anat buscant. El que si tenia clar es que volia una poesia que fos de Miquel Martí i Pol. De primeres he agafat aquest llibre però no li he donar gaire importancia. Despés d'haver-me mirat varis llibres, he tornar enrrere i l'he agafat. Mirant les seves pagines m'he adonat que hi havien poesies molt iteresant i que hem cridaven molt l'atenció. Finalment m'he decidit per aquesta que us he escrit anteriorment. No se encara ben bé si per ami té significat, però se que el trobarè.

jueves, 12 de noviembre de 2009

EXPOSICIÓ ENCARTA



Breu exposició feta a la classe de tic sobre el tema, que com podeu veure és el programa d'encarta.´
És un programa molt útil per qualsevol persona, ja que te diferents aplicasions com es ara l'encarta per adults, que ens pot ajudar a fer treballs, classificar els nostres apunts, fer grafics i moltes més coses que mai pensaria que un unic programa ens pot ajudar a fer-ho. Després per un altre part tenim l'encarta per a nens, és una aplicació molt educativa però per depen quina edat el volem utilitzar serà necessari l'ajuda d'un adult. En el cas dels nens de primaria el poden utilitzar sense cap ajuda, ja que és molt fàcil i a la vegada molt dinamic a l'hora d'aprendre.
Treball fer per:
Sandra Cabo
Mireia Gou
Julia Martin
Maria Simon

miércoles, 11 de noviembre de 2009

EXPOSICIÓ EQUILIBIR






Treball fer per:
PATRICIA BERGADA
LAIA BLANCO
ANNA BORRELL
SANDRA CABO

martes, 10 de noviembre de 2009



Definició:Braçalet: Objecte d’ornament en forma d’anell que es porta a l’extrem inferior de l’avantbraç envoltant-lo. El braçalet, està classificat com a joia.

El braçalet pot rebre diferents noms, així una polsera acostuma a ser més fina i una esclava està formada per diverses voltes unides entre si.

Funció:Tradicionalment, els braçalets són utilitzats per adornar el cos, però actualment poden servir per transmetre informació sobre la manera de pensar de la persona o fins i tot per avisar el metge en cas d'urgència. Algunes polseres s'han fusionat amb rellotges o anells formant nous estils de joies.

Materials:Un braçalet pot està fet de molts materials diferents, com per exemple:
- Plata
- Cuir
- Or
- Plàstic
- Metall
- Roba
- Materials naturals, etc.

Bibliografia:
http://dlc.iec.cat
http://ca.wikipedia.org/

ORDINADORS A LES AULES

jueves, 5 de noviembre de 2009

PEL·LICULA: "Que tienes debajo del sombrero?"


Que tienes debajo del sombrero? explica la vida de Judith Scott, una escultora nord-americana de 62 anys a la qual li arriba el reconeixement internaciona despés de viure 36 anys en una institució psiquiàtrica. Judith té Sindrome de Down i és sordomuda. La seva història, explicada a través de la seva germana bessona, Joyce, sense discapacitat, és el detonant d'una pel·lícula que viatja al Creative Growth Art Center a Califòrnia i descobreic altres personatges que com Judith bisquen expressar-se a través de l'art.

martes, 3 de noviembre de 2009

LECTURA


A classe he hagut de fer una lectura en veu alta. He escollit un fradment del llibre "Els dimarts amb Morrie", el seu autor es Mitch Albom. El fragment és el seguent:
L'últim curs de la vida del meu vell professor va tenir lloc un cop per setmana a casa seva, al costat de la finestra d'un estudi des d'on es podria veure com un petit hibisc desplegava les seves branques roses. Les classes tenien lloc els dimarts. Començavens després d'esmorzar. El tema era el sentit de la vida. La matèria era l'experiència viscuda.
No calia pendre apunts, però cada setmana hi havia examen oral. Calia respondre unes preguntes que calia també que, al teu torn, en formulesis d'altres. També calia, de tant en tant, dur a terme tasques fiísiques, com ara aixecar el cap del professor per posar-lo en una posició més confortable sobre el coixí i col·locar-li les ulleres correctament sobre el pont del nas. Acomiadar-te amb un petó et donava dret a crèdits suplementaris.
No necessitava manual, tot i que es van tractar moolts temes, com a ra l'amor, el treball, la comunitat, la família, l'envelliment, el perdó i, finalment la mort. L'última classe va ser molt breu, només van ser unes paraules.
En lloc d'una cerimònia de graduació, tenia lloc un funeral.
En lloc d'un examen final, calia redactar un llarg escrit sobre el que s'havia après. Aquest escrit és el que presento tot seguit.
A l'última classe del meu vell professir només hi havia un estudiant.
Aquest esdutiant era jo.